Zwroty powyżej 14 dni – co to oznacza dla konsumenta?

23 grudnia 2021 | Prawo | 0 komentarzy

Zwrot towaru powyżej 14 dni od zakupu to kwestia, która zapewne frapuje wiele osób, będących w sytuacji, kiedy chce zwrócić towar 14 dni od zakupu. Aby być w pełni transparentnym w tym temacie, warto posłużyć się rozporządzeniem UOKiK, które w pełni rozwiewa wszelkie wątpliwości w tym zakresie. Poniżej przedstawimy oficjalne stanowisko UOKiK w kwestii zwrotów towarów powyżej 14 dni od zakupu. Zapraszamy!

UOKIK 14dni zwrotZwrot powyżej 14 dni – stanowisko UOKiK

Aby być w pełni transparentnym w temacie zwrotów powyżej 14 dni, warto zasięgnąć sprawdzonej wiedzy, czyli rozporządzeń UOKiK, które nawiązują do takiej sytuacji. Według oficjalnych informacji, które możemy znaleźć na stronie internetowej UOKiK sytuacja wygląda tak, iż klient w określonych sytuacjach ma możliwość zwrotu towaru w terminie do 14 dni. Pobierz pełne rozporządzenie w PDF.

Co więcej, wystarczy iż odstąpimy od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia. W terminie kolejnych 14 dni jesteśmy zobowiązani dostarczyć zakupiony przez siebie towar. Oznacza to, że w praktyce mamy nawet do 28 dni, w których możemy zając się całą operacją. Należy jednak pamiętać, że odstąpienie od umowy musi mieć miejsce w ciągu 14 dni od zawarcia umowy.

Czy są jakieś wyjątki od reguły w tym aspekcie? Owszem. Wyjątkiem od reguły są sklepy, które modyfikują swój regulamin i jasno pokazują, iż dają prawo do odstąpienia od umowy w dłuższym terminie. Z tej praktyki faktycznie korzystają niektóre sklepy internetowe, które chcą zachęcić klienta bardzo atrakcyjnymi warunkami. Przykładem są sklepy, które w swoim regulaminie zawierają do 100 dni na zwrot towaru. Jeśli jednak chcemy korzystać z takiej opcji, warto wcześniej zapoznać się z regulaminem dokładniej, aby spełnić wszystkie warunki zwrotu w dłuższym terminie niż ten, który jest nam przyznany ustawowo.

Kiedy nie możemy skorzystać ze zwrotu w ciągu 14 dni?

Warto pamiętać, że nie każdy zakup jest opatrzony możliwością zwrotu towaru w przeciągu 14 dni od jego zakupu. Mowa tutaj o sklepach stacjonarnych, w których owe rozporządzenie nie funkcjonuje. Dzieje się tak z prostego względu. Kupując w sklepie stacjonarnym widzimy towar, który chcemy nabyć. Skutkiem tego, zrzekamy się prawa do zwrotu nie uszkodzonego towaru, ponieważ widzimy jego stan i akceptujemy wszelkie warunki podczas jego zakupu.

Jednak w sieci każdy sklep musi nam udzielić zwrotu towaru, ponieważ zakup wykonywany jest na odległość, przez co nie mamy możliwości zapoznania się z faktycznym stanem towaru w dniu jego zakupu.

Powiązane wpisy
0 0 Głosy
Oceń materiał
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Pokaż wszystkie komentarze